HARBETH SUPER HL5 PLUS 40TH ANNIVERSARY WALNUT
₺261,492.00
5.834 £
Marka |
---|
Stokta yok
Stok mevcut olduğunda e-posta gönder
Harbeth Super HL5, amiral gemisi öncesi pozisyonda ikinci sırada yer alıyor. Hoparlörlerin geometrisi geleneksel veya daha ziyade muhafazakardır: geniş ön panel, genişlikten daha az derinlik. Oranlar İngilizlerin deyimiyle “iki fit küp”tür. Mutlak boyutlarda SHL5, 1960’ların klasik BBC LS5/5 monitörlerinden yalnızca biraz farklıdır (bir veya iki santimetre). Başka bir deyişle Harbeth, yeniliğe susamış tüketicinin gözüne girmeye çalışmadan, akustiği yukarıda belirtilen ılımlı yenilik ilkesinin rehberliğinde eski kalıplara göre yapıyor. Harbeth, tüm hoparlörlerinin kasalarını alışılmadık derecede ince 12 mm MDF panellerden yapıyor ve hoparlörlerin ön ve arka duvarları, her biri on iki vidayla (dördü sağda ve solda, ikisi üstte ve altta) ayrı ayrı tutturuluyor.
Harbeth SHL5 ayaklı bir model değil (katalogda yok) ama raflı model de diyemezsiniz. İki güçlü ahşap platform, dört adet içi boş (gevşek balast için) plastik sütun aracılığıyla birbirine bağlanır ve çelik çubuklarla birbirine sıkıca bağlanır. Her hoparlör üç hoparlörle donatılmıştır: 200 mm RADIAL (bas refleks bağlantı noktası, ön bağlantı noktası, merkezi eksenden ofset), 25 mm tweeter (alüminyum) ve 19 mm süper tweeter (titanyum; yaklaşık 10 kHz’de kesilir ve 24 kHz’e kadar uzanır). Her iki tweeter da Harbeth için gelenekseldir ve SEAS tarafından üretilmiştir. Üç yollu SHL5 yalnızca iki alt hoparlörün bantları arasındaki bölüm (yüksek dereceli filtreler) elektrikli filtreler aracılığıyla oluşturulduğundan yalnızca çekincelerle düşünülebilir. Ana ses ve müzik yükü, geniş bant adını tamamen hak eden RADIAL kafasına aittir. Çift kablolama/amping mümkündür.
Ses. Harbeth.SHL5, sesi kopukluk, kuruluk, genellikle kısırlık ve kural olarak çok az duygusallık ile karakterize edilen tipik bir stüdyo monitörünün beklentilerini karşılamıyor. İster canlı ister sesli biçimde sunulsun, müzikte her zaman şu veya bu şekilde mevcut olan zihinsel (serebral) ve duygusal ilkelerin dengesi, SHL5 durumunda açıkça duygusallığa doğru kaymaktadır. Harbeth SHL5’in stili, nesnel bir nedenden dolayı stüdyo paradigması ile tutarlı değildir: ton dengeleri, 3 kHz bölgesinin (piyanonun 3. – 4. oktavları) kararmasıyla işaretlenir, ancak bu, bir özellik olarak algılanır. , bir dezavantaj değil. Müziğin algılanması, endişe ve tehlike durumlarıyla ilişkili bu frekans bölgesindeki hassasiyetin artmasından büyük ölçüde etkilenecektir – burada işitme hassasiyetinin aşırı olması tesadüf değildir.
RADIAL hoparlör asıl işi yalnızca biçimsel olarak değil, aynı zamanda tamamen pratik anlamda – müzikal olarak da yapar; Yaptığı işi sıradan bir kelimeyle “iş” olarak adlandırmak bile istemiyorum. Her iki tweeter da, öncelikle karakterlerinin yakınlığı açısından onun kusursuz yardımcılarıdır ve süper tweeter, kendisine ayrılan frekans yüksekliklerinde son derece mükemmel bir ses kaligrafisi sergiler. Alt ses tonu eleştiriye yer bırakmıyor: ikili, tonlama ve tını yapısını mükemmel bir netlikle aktarıyor ve karşılık gelen müzikte basın akustik doğasını vurguluyor. Org pedalı ve orkestral kontrbas grubu serbestçe, doğru, şişme ve kabarcıklar olmadan nefes alır, piyanonun büyük oktavı ve karşı oktavı hacimsel olarak iletilir.
Harbeth SHL5, sahneyi hafif yarım daire şeklinde, amfitiyatro benzeri bir şekle yerleştirerek müzik alanını benzersiz bir şekilde yorumluyor ve böylece sıradan dikdörtgen geometriye sahip salonları Albert Hall’a benzer bir şeye dönüştürüyor. Müzik, etkileyici mekansal perspektifleri ortaya çıkarır…
Boyutlar, mm 635 x 322 x 300
Ağırlık, kg 15,8
Temel özellikleri
Akustik tasarım Bas refleksi
Nominal güç, W 150
Hassasiyet, dB 86
Direnç, Ohm 6
Frekans aralığı, Hz – kHz 40 – 20
Hoparlör sayısı, adet. 3
Hoparlör tweeter’ı 1 x 20 mm, SuperTweeter
Orta kademe hoparlör 1 x 25 mm tweeter
Hoparlör woofer’ı 1 x 200 mm, RADIAL2
Bas refleks Frontal